Berit Dolmer

Profilbillede Berit Dolmer

Berit Dolmer
Telefonvænget, Middelfart

Jeg hedder Berit Dolmer er født 1-6-1960, jeg har arbejdet som dagplejer siden februar 1996. Jeg har en positiv, nærværende og imødekommende tilgang til mit arbejde. For mig er det vigtigt at børnene bliver trygge ved mig og mine omgivelser inden vi feks. går i legestue, på besøg og udflugter (skov, strand, legeplads).
Jeg arbejder ud fra vores læringsmiljø og læreplaner, hvor jeg tager udgangspunkt i børnegruppen, og hvad der lige fanger dem. Det vil sige, at jeg ikke planlægger hvad der skal ske hver dag, feks. hvis vi er ude og de finder en tissemyre, bille, mariehøne eller en edderkop, finder jeg forstørrelsesglassene og vi studerer insekter og synger de sange vi kender med dyrene. Det kan også være en bog med dyr eller hverdagsting, så snakker vi om dem og finder tingene, så de kan se, mærke og prøve det. Det syntes jeg er den bedste og sjoveste læring.
Mandag tager vi det som regel helt roligt og får lidt wellness.
For mig er det vigtigt at mit samarbejde med forældrene fungere og bygger på gensidig respekt.

• Øvrige kurser: Leg med sprog, Børnes kompetence udvikling, barndommens psykologi, musik krop og bevægelse, forældresamarbejde, dokumentation og evaluering af pædagogisk arbejde, kollegial supervision.
Mine fysiske rammer Jeg bor i bunden af et lukket vænge, i et roligt boligkvarter.
Indenfor har børnene et værelse, en lang gang, køkken og baggang at udfolde sig på.
Udenfor har de terrassen, hvor det er godt at køre på scooter, en græsplæne med sandkasse, klatretræ, træstubbe og klatre/rutsjebane.

Dagen starter stille og roligt med de børn der skal have morgenmad, bagefter er vi som regel på gulvet indtil alle er mødt ind.
Ca. kl. 9 spiser vi formiddagsmad brød og frugt.
Jeg tager udgangspunkt i børnegruppen, er den til inde- eller udeaktivitet, eller en tur på stranden eller skoven.

Kl. 11-11.30 spiser vi frokost, jeg serverer en varieret kost, ca. 5-6 forskellige slags pålæg, som bliver pænt pyntet, og forskellige kogte grøntsager, børnene vælger selv fra fadet, hvad de har lyst til at spise. Vi synger tak for maden, og så er de klar til at lege lidt inden de skal ud og sove.

Eftermiddag får de brød og frugt, bagefter er der leg inde eller ude efter årstiden.

Jul og påske laver vi forskellige ting som børnene selv mestre.
Fastelavn er børnene velkommen til at komme udklædt eller ta tøjet med, så slår vi katten af tønden.
Fødselsdag holder jeg gerne, men vi kommer også gerne hjem til jer.

Barnevogn Jeg har et skur, hvor barnevognen gerne må stå også i weekenden. I skal bare huske at tjekke den, så den er klar til den nye uge