Tværfagligt samarbejde og KT-møder

I dagplejen har vi fokus på børnenes trivsel og udvikling og den tidlige indsats. Vi samarbejder med flere forskellige fagpersoner om at skabe de bedste forudsætninger for udvikling og trivsel for det enkelte barn.

Dagplejere, pædagogiske konsulenter og forældre har mulighed for at få sparring, råd og vejledning fra specialpædagoger, børnefysio- og ergoterapeuter, tale-hørekonsulenter(audiologopæder), psykologer, sundhedsplejersker, familiekonsulenter og socialrådgivere.

Ved behov indgår fagpersonalet i forløb med enkelte børn eller børnegrupper.  Hvis der er brug for direkte rådgivning og hjælp omkring dit barn, vil det altid være med samtykke fra jer som forældre og efter afholdelse af et KT møde.

KT møder er konsultative møder hvor det er muligt at få sparring, udvikle og udveksle erfaringer med fagpersoner.

Deltagere i alle KT møder:

Forældrene tilbydes og opfordres til at deltage i mødet, alternativt indhentes forældresamtykke til at afholde mødet uden forælder deltagelse.

• Dagplejer
  • Pædagogisk konsulent
  • Pædagogisk leder i dagplejen
  • Psykolog
  • Øvrige fagpersoner kan deltage efter behov

Dagplejen afholder KT møder den 1. onsdag i måneden fra kl. 11.30 – 14.30 og den 3. torsdag i måneden fra 11.30-14.30.

Læs mere om:

Børnefysio- og ergoterapeuter