Opstartsmøde

Inden Jeres barn begynder i dagplejen afholdes der et opstartsmøde hos dagplejeren, sammen med den pædagogiske konsulent, som fører tilsyn hos dagplejeren. Mødets varighed er ca. 1 – 1½ time.

Formålet med mødet er:

• Forældrene fortæller om barnet, så dagplejeren får det bedst mulige udgangspunkt for at give barnet en god start.
  • At der udveksles gensidige forventninger til et godt fremtidigt samarbejde.
  • Der aftales praktiske foranstaltninger omkring barnets hverdag i dagplejen – ex. mad, tøj, mødetider m.m.

Under opstartsmødet informeres om mulighederne for gæstepleje ved egen dagplejers fravær.

Den pædagogiske konsulent kommer på pædagogisk tilsyn hos dagplejeren. Ved disse tilsyn rådgives og vejledes dagplejeren, og jeres barns udvikling følges i tæt samarbejde med dagplejeren.

Ved det pædagogiske tilsyn tages der udgangspunkt i børnegruppen og det enkelte barn. Den pædagogiske praksis tager altid afsæt i den styrkede pædagogiske læreplan.