Barnevogn/seler

Barnevogn:

I dagplejen skal man selv medbringe en barnevogn til sit barn. Hos de fleste dagplejere er det muligt at lade vognen stå i løbet af ugen. Barnevognen skal altid med hjem om fredagen og med retur om mandagen. Når din dagplejer skal i legestue skal I huske at tage barnevognen med i legestuen.
Om barnevognen er ny eller gammel betyder ikke noget. Det der betyder noget er om den er sikker for barnet at sove i, og om den har en god arbejdshøjde for dagplejeren. Vi anbefaler barnevogn frem for kombivogn.

Hvis du vil se flere gode råd om køb af barnevogn kan du følge linket her https://www.sik.dk/privat/gor-det-sikkert/born/sikkert-hjem-born/gode-r…

Seler:

Soveseler skal være godkendt af Dansk Varefakta og udfylde europæisk sikkerhedsstandart DS/EN 13210:2004. Ingen sele kan anses for at være helt sikker, hvilket støtter behovet for tilsyn/overvågning. Selernes korrekte montering kontrolleres før hver soveperiode af dagplejer. Inden barnet forlades kontrolleres spænder/lynlås i selen for slitage/korrekt funktion. Seler der vurderes som slidte, SKAL udskiftes.
Ved brug af seler i barnevogne i legestuer, som bruges af forskellige børn – kontrollerer dagplejeren selen før ibrugtagning og tilpasser selen til det enkelte barn. Vågne børn i sele må ikke være uden opsyn.