Birgit Hansen

Profilbillede Birgit Hansen

Birgit Hansen
Æblevænget 1, 5500 Middelfart

Hej hedder Birgit og har været ansat som dagplejer siden 1998, og som gæstedagplejer siden 2012. Hverdagen skal være fyldt med humor, ude liv, omsorg for hinanden og læring. Hos mig er vi helst ude hver dag og bruger naturen.

For mig som gæstedagplejer er det vigtigt at være imødekommende og nærværende, især er vigtigt at skabe tryghed for børnene som ikke er her hos mig så ofte, ikke mange dage er ens da børneflokken jo aldrig er den samme i længere tid.

Det er vigtigt for mig at mødes med de andre dagplejere så jeg har set de fleste af børnene jeg skal have i gæstepleje.

• Kurser: Samspil, tilknytning og sprog, Kollegial supervison, konflikthåndtering og innovation, Kommunikation og samarbejde.
Mine fysiske rammer Jeg bor i Skrillinge i eget hus. Jeg har en stor have med sandkasse og andre lege ting.  Indenfor har jeg køkken/alrum og et dejligt lege værelse som vi bruger når vi ikke er ude.

Hos mig er ikke mange dage ens da børnegruppen ikke er den samme hver dag. En typisk dag hos mig starter med at børnene møder ind og når vi alle er samlet spiser vi formiddags mad gerne mellem 8.30 - 9.00. Derefter leger vi, synger, går på legepladsen, eller laver andre aktiviteter ud fra lærerplanen.

Frokosten, som er sund og varieret kost, spiser vi gerne mellem 11.00 og 11.30 inden børnene sover til middag.

Når børnene har sovet får vi eftermiddagsmad. Vi hygger og leger til børnene hentes.

Højtider er vigtige for mig. Vi gør meget ud af de forskellige højtider og fødselsdage, dog i det omfang forældrene ønsker det.

Barnevogn Barnevognen kan selvfølgelig stå her under halvtaget mens i er i gæstepleje hos mig, vil dog gerne have i tager dem med hjem til weekenden.
Dyr Kat og fugle i voiler i haven