Julie Moeslund Hegelund

Storebæltsvænget, Middelfart

Personlig profilJeg er gift med Brian og vi har sammen Theodor og Maddie. To fantastisk dejlige børn som giver vores lille familie så meget liv og gang i den. Derudover har vi vores kat Bob.
Jeg er meget kreativ som person, og foruden min passion for madlavning og bagning elsker jeg også at udfolde mig kreativt med fx at male og strikke. Det er blandt andet disse kompetencer og interesser jeg glæder mig til at sætte i spil som dagplejer.
I min dagpleje vil jeg tage udgangspunkt i de 6 læreplans punkter og planlægge aktiviteterne ud fra dette.
Lige så højt som jeg kan lide at komme ud i naturen med børnene, så elsker jeg også at tage farten af og bare være for børnene og at min vigtigste funktion er at give dem en god dag, og med alt hvad de behøver af omsorg, glade stunder, mad, lege, kreative sysler og meget mere.
Jeg glæder mig til at følge børnenes udvikling fra de er små frø, hvor de modner, spirer og vokser op og bliver til en blomstrende blomst som er klar til børnehave.
Faglig profilFørstehjælpskursus
Mine fysiske rammer

Jeg har en fin indhegnet have med plads til leg, her kan der køres på scooter, lege i sandkassen, benytte legehus, rutsje på rutsjebane, gynge på sansegynge / babygynge, spille bold, eller noget helt andet. Jeg har også en overdækket terrasse, hvor vi vil glæde os til at spise ude når vejret er til det.

Indendørs har jeg egen indgang til dagplejebørnene med god plads til overtøj, de får hver deres garderobe. her er der indgang til legeværelset, vi går i gennem vores stue for at komme til køkkenet hvor vi spiser vores måltider samt fin pusleplads på badeværelset.

En typisk dag i min dagplejeMorgen
Når alle er kommet, starter dagen stille og roligt med formiddags lur for de små. Hvor for de store og midt imellem leger vi på værelset, her sætter vi pris på nærvær.
Vi gør sammen klar til formiddags mad til de små vågner, som ofte består af brød, frugt og grønt.
Herefter gør vi os klar til dagens planlagte aktivitet, som kunne være leg i haven, en gåtur, legeplads med øvrige kollegaer og deres børn, jeg har også en ladcykel som jeg gerne gør brug af.
Når vi kommer hjem fra vores tur hjælpes vi ud af tøjet, gør klar til middagsmad, som ofte består af rugbrøds madder med variation af pålæg samt grøntsager. Jeg servere også nogle gange lune retter.
Herefter er det tid til at alle går/ hjælpes i deres barnevogne og bliver puttet godt, da det så er tid til en velfortjent middagslur.
Når alle er vågen, står eftermiddags maden ofte klar, den variere også, men det kunne være knækbrød, brød, banan pandekager, øllebrød, havregrød samt frugt og grønt.
Herefter leger vi på værelset, laver motorikbane i stuen eller går i haven.
HøjtiderJeg elsker højtider, og vil nyde at dele dem med børnene samt lære dem om de forskellige der kommer i løbet af året og sammen med dem skabe traditioner, der også kan komme til udtryk i kreative indslag og sange.
Jeg vil selvfølgelig gerne fejre børnenes fødselsdag i samråd med forældrene.
BarnevognJeg har en overdækket terrasse hvor barnevognen kan stå fra mandag til fredag. Barnevognen skal med hjem i weekenden og gjort klar til en ny uge. Der skal være godkendt sele, myggenet og regnslag i vognen, dyne/ tæppe/ sovepose som passer efter sæsonen og gerne et navneskilt på.
DyrKat