Birthe Majbritt Trane

Birthe Majbritt Trane
Drosselvej 17, 5500 Middelfart

Jeg hedder Birthe, og har været dagplejer siden 2009

Jeg vægter højt at børnene har det godt og at de trives. For mig er det vigtigt at være imødekommende og nærværende, og at børnene får en rolig og struktureret hverdag.

I min dagpleje fokuserer vi meget på motorik, selvhjulpenhed og naturen, og derfor er vi rigtig meget ude. Vi bruger skoven og stranden rigtig meget til bl.a. at gå på ujævnt underlag og i bakket terræn, som stimulerer børnenes sanser og motorik, vi finder sten og andet sjovt fra naturen, som børnene elsker at smide i vandet.
Vi laver mange aktiviteter, der styrker børnenes selvhjulpenhed, bl.a.. øver vi på at kravle op og ned, så de kan klare mange ting selv, det højner deres selvværd, og giver stolte og glade børn.

Mine fysiske rammer Jeg bor i et roligt villakvarter, nær ved skov og strand, med masser af plads både ude og inde til at lege og udfolde sig på. Jeg har lavet en del af mit hus om til ”dagplejeafdeling”, så der er masser af plads til både hygge og vild leg.
Da vi ofte er ude, har jeg også en dejlig stor ”legeplads” til børnene i haven, med bl.a. sandkasse og legehus og god plads til at løbe, cykle og spille bold. Jeg har et stort overdækket område til at sove middagslur under, der både skærmer for sol, vind og regn

Vi starter stille og roligt op når børnene kommer, med leg og sang. Når alle børn er kommet hygger vi med formiddagsmad og snak omkring bordet. Derefter leger vi inde eller ude.

Når sulten nærmer sig igen, får vi en sund og varieret frokost, efter lidt leg, så er det tid til en tør ble og en dejlig lur i barnevognen.

Når børnene vågner igen, får de eftermiddagsmad, hvorefter vi leger enten inde eller ude til afhentning.

Højtider betyder tit hygge og dejlige oplevelser sammen, til jul tager vi ned i kirken og ser juletræet bliver tændt. Fastelavn fejrer vi i legestuen hvor vi holder fastelavnsfest med tøndeslagning, og nogen gange er børnene klædt ud som søde prinsesser, seje supermænd eller sjove dyr, det er helt op til forældre og børn. Til børnenes fødselsdag hygger vi hjemme med boller og fødselsdagssang.

Barnevogn Jeg har en overdækket carport, hvor barnevognene kan stå tørt hele ugen, jeg vil dog gerne have, at vognene kommer med hjem i weekenden, så de kan blive tjekket og gjort klar til en ny uge.
Dyr Hund