Jette Rye Jørgensen

Profilbillede Jette Jørgensen

Jette Rye Jørgensen
Rudbænksbanke, 5500 Middelfart

Jeg hedder Jette og har været dagplejer siden 1997. Har indimellem en plejehund på besøg. Den er meget børnevenlig.

For mig er det vigtigt at børnene trives og føler sig trygge. Jeg lægger stor vægt på at børnene får en rolig og struktureret dag med plads sjove inputs. Jeg er imødekommende og nærværende. Møder altid børnene med smil og i børnehøjde.

Jeg har meget fokus på sprog og motorik. Vi er meget udenfor. Vi går ofte tur til skov og strand, som ligger meget tæt på hvor jeg bor. Vores aktiviteter udenfor varierer og består af en lang række lege der styrker kroppen, musklerne og balancen. Sproget styrkes ved bl.a. at sætte ord på alt hvad vi laver.

Mine fysiske rammer Bor i et roligt villakvarter i Strib. Skoven på den ene side og stranden på den anden side af vejen.
Vi er ofte i haven, hvor der er plads til udfoldelse, et legehus og sandkasse.

Vi starter stille ud. Vi synger og leger indtil alle børn er kommet. Spiser formiddagsmad, som består af boller, frugt og grønt. Efter det laver vi en aktivitet ud fra læreplanen og leger ude eller inde.

Frokost spiser vi ca. kl 11. Jeg servere sund og varieret mad. Børnene hjælper til med bl.a. at dække bord. Synger altid en sang før og efter måltidet. Så er det tid til en velfortjent middagslur.

Vi spiser eftermiddagsmad og leger, læser eller hvad vi har lyst til. Ofte går vi i haven.

Vi fejrer de forskellige højtider. Holder juletræsfest, slår katten af tønden osv. Holder børnenes fødselsdage. Der arrangeres også en bedsteforældredag en gang om året.

Barnevogn Jeg har en overbygning, hvor barnevognen kan stå tørt hele ugen. Den skal dog med hjem i weekenden, så den bliver tjekket og gjort klar til en ny uge.