Jytte Laursen

Profilbillede Jytte Laursen

Jytte Laursen
Lyøvænget, 5500 Middelfart

Jeg hedder Jytte og har været dagplejer det meste af mit liv. Min fritid går med familien og gå og løbe ture i naturen. Jeg lægger stor vægt på tryghed og nærvær så børnene kan få en rolig dag med sjove input og læring.
I min dagpleje fokuserer vi meget på motorik og sprog. Vi er næsten ude hverdag hvor vi leger i haven eller benytter omgivelserne omkring os legepladser, boldbanerne, lille skov og marinaen. Hvor vi laver mange ting der styrker børnenes motorik: kravler, løber, triller, op og ned af bakker. Vi griber og sparker til bolde og vi gynger. Vi kan godt lide at være ude så vi oplever alt slags vejr og årstiderne. Jeg gør meget for at børnene bliver selvhjulpne.

Mine fysiske rammer Jeg bor i et roligt villakvarter i Middelfart. Jeg har en dejlig stor have med hyggeligt legemiljø med legehus, sandkasse og sansegynge. Stor plæne med plads til at udfolde sig. Inde har jeg et værelse og vi leger også i køkkenet.

Dagen starter stille og roligt vi læser og hygger. Når alle er kommet 8.15-8.30 får vi brød og frugt og bagefter synger vi. Om formiddagen laver vi en aktivitet ud fra læreplanen enten ude eller inde.

Vi spiser frokost ca. kl 11 hvor børnene hjælper til med at dække bord. Vi spiser sundt og varieret. Når vi har spist leger børnene  lidt inde til de er klar til en lur.

Vi spiser eftermiddagsmad når alle er stået op og leger ofte i haven, alt efter vejret og årstiden.

Jeg bringer højtider ind i dagligdagen med jule, fastelavns og fødselsdagssange og laver alderssvarende aktiviteter omkring højtider. Fødselsdag fejres efter aftale og ønske fra forældrene.

Barnevogn Jeg har en carport, hvor barnevognen kan stå tørt hen over ugen. Jeg vil gerne have, at barnevognen kommer med hjem i weekenden, så den bliver tjekket og gjort klar til en ny uge. Om vinteren tager jeg madrasser og dyner ind.