Anette Østergaard

Profilbillede Anette Østergaard

Anette Østergaard
 Algade, Ejby

Jeg hedder Anette. Jeg startede som dagplejer januar 2018, men har en del erfaring fra arbejde i daginstitutioner. Jeg har arbejdet i både SFO, børnehaver og 10 år i en vuggestue.
Jeg holder af mit job med de små børn. Jeg vil derfor være med til at give jeres barn det gode børneliv hvor der er plads, tid og ro til at være barn. Det vil ske i et hjemligt og hyggeligt miljø, hvor jeres barn kan føle sig tryg og glad.
Jeg vægter at give jeres barn omsorg, tryghed, tid og nærvær, da jeg mener det er grundlæggende for at et barn kan udvikle sig.
Jeg har øje for at børn er forskellige, har forskellige behov og udvikler sig i forskelligt tempo.
I min dagpleje vægter jeg at vi kommer ud næsten hver dag, hvor vi enten leger i haven eller går på ture/besøg. Jeg mener det er vigtigt at vi kommer ud da ude leg b.la. er med til at udfordre barnet motorisk – balanceevne, grovmotorik  og koordination forbedres.  Barnet får nogle andre sanseindtryk ved at lege i naturen/haven. Det er jo skønt at kunne hoppe i vandpytter eller mærke regndråberne på kinderne, mærke den varme sol, løbe i efterårets visne blade eller se snefnuggene dale ned og lave snemænd. Vi bruger uderummet som et læringsmiljø.

• inklusions kursus
Mine fysiske rammer Jeg bor i udkanten af Ejby, hvor jeg kan tilbyde god plads inde og ude. Inden for har vi et værelse og en stor gang hvor der er rig mulighed for at lege. Når vi skal være kreative eller når vi skal nyde vores måltider, er vi i køkkenet.
Ude i haven er der gode muligheder for at udfolde sig motorisk. På den store terrasse har vi en sandkasse og der er rig mulighed for at køre på forskellige køretøjer eller anden leg. I haven er der gyngestativ og et legehus under det store gamle valnøddetræ.

Vi starter morgen stille og roligt. Der er leg og hygge indtil kl. 8.30 hvor vi får formiddagsmad og vi bruger samlingsstunden til enten at synge, læse bøger eller tale om forskellige emner.

Fra kl 9.00 vil der være mulighed for udvikling, læring og dannelse igennem planlagte aktiviteter eller den frie leg hvor barnet kan bruge sin fantasi, eksperimentere, afprøve sig selv, fordybe sig og indgå i børnefællesskaber enten inde eller ude. Jeg vægter dog at vi ofte kommer ud i den friske luft enten tager vi på ture eller leger i haven. Kl 11.00 nyder vi vores frokost, inden det bliver tid til en lur.

Når børnene er vågen, spiser vi eftermiddagsmad ca. kl. 14.30/15 og der er ligeledes tid til hygge og leg.

Ved årets højtider laver vi forskellige aktiviteter, der passer til den aktuelle højtid. Det kan være kreativt, at vi synger, læser bøger eller holder arrangementer for børnene mm. Dette gør jeg/vi for at give børnene et begyndende kendskab til den danske kultur og traditioner.

Barnevogn Som det ser ud i øjeblikket, må I have barnevognen stående i vores lukket garage hvor vi også har indgang og garderobe. Barnevognen må blive stående i weekenderne. Det er dog jeres ansvar at stå for rengøring af barnevognen og skifte sengetøj.
Dyr Fisk