Annette Rose

Profilbillede Annette Rose

Annette Rose
Øresundsvænget, Middelfart

Jeg hedder Annette og har været dagplejer siden 2007.  Jeg er meget imødekommende og smilende. Jeg lægger vægt på at alle børn trives.
I min dagpleje er vi meget ude, hvor vi har fokus på motorik og sprog. Vi laver forskellige aktiviteter, kaster bold, sparker bold, fanger sæbebobler, laver små vandpytter hvor vi hopper og laver motorikbane. Alt sammen for at styrke kropsstammen, musklerne og balancen, som gavner barnets motorik.

• Kursus i for tidlig fødte børn
Mine fysiske rammer Jeg bor i en lejebolig i Middelfart. Der er god plads både inde og ude. Indenfor har jeg et dejligt stort legeværelse, hvor der er plads til at udfolde sig. Vi spiser i legeværelset. Vi er ude næsten hver dag, hvor der også er plads til at udfolde sig motorisk. Jeg har også en sandkasse og legehus i haven.

Vi starter dagen op stille og rolig. Vi spiser formiddagsmad ca. 08:30, hvor vi starter med en velkommensang. Det er en sang, hvor vi siger velkommen til det enkelte barn. På den måde lærer de at sige hinandens navne. Imens vi stadig sidder ved bordet, læser jeg dialogisk læsning med børnene og vi synger. Derefter forskellige aktiviteter ud fra læreplanen.

Jeg sørger for en god og varierende frokost til børnene mellem 10:45 – 11:00. Børnene har hver sin farve kop og tallerken. Inden vi går fra bordet, synger vi fast (tak for mad sangen) og andre sange, som børnene foreslår. Så er der fri leg, indtil vi gør klar til at sove.

Vi spiser eftermiddagsmad hvorefter der er fri leg.

Jeg lægger stor vægt på højtider. Vi laver forskellige ting til de enkelte højtider. Fødselsdage bliver fejret med gave, flag og sang.

Barnevogn Jeg har en overdækket terrasse hvor barnevogne kan stå tørt. Barnevognene vil jeg gerne at den skal med hjem i weekenderne.
Dyr Undulat