Annitta Schmidt

Profilbillede Annitta Schmidt

Annitta Schmidt
 Middelfart

Jeg hedder Annitta og har været dagplejer det meste af mit voksenliv. Jeg bor med min mand. Vi har to børn, som er flyttet hjemmefra.

For mig er det vigtigt at være imødekommende og nærværende, at møde børnene hvor de er og at hjælpe dem på vej til at til at blive selvhjulpne og  robuste individer og have  en åben og ærlig dialog med forældrene.

I min dagpleje fokuserer vi meget på natur og motorik. Jeg har siden 2013 arbejdet med Friluftrådets grønne flag ordning for dagplejere og siden 2018 har jeg også arbejdet med det blå flag (spring ud i naturen) Der er fokus på ude liv, natur, miljø og motorik.

• PGU (pædagogisk grunduddannelse)
  • Grønne Spirer (fokus på naturoplevelse)
  • Spring ud (Sansemotorisk udvikling med naturen som springbræt)
Mine fysiske rammer Jeg bor i et lukket vænge nær Chillihusene i Middelfart. Jeg har god plads inde og ude. Legeværelset er med vinduer fra gulv til loft, så vi også kan følge naturens gang indefra. Vi er ude hver dag, hvor der er god plads til motoriske udfoldelser.

Børnene kommer stille og roligt. Vi snakker om hvad der skal ske i løbet af dagen. Formiddagsmad ml 8-8.45. Omkring kl. 9 på tur (ikke hverdag) / starter dagens aktivitet.

Ml. 10.30 og 11 begynder vi at spise frokost. Når vi er færdige læser vi lidt Inden det er tid til at putte.

Vi spiser eftermiddagsmad og leger.

Vi gør meget ud af de forskellige højtider og fødselsdage, dog i det omfang forældrene ønsker det.

Barnevogn Jeg har en lille overdækning, hvor barnevognen kan stå hen over ugen. Barnevognen skal med hjem i weekenden (og fridage/ferier), så de kan blive tjekket og gjort klar til en ny uge..
Dyr Hund