Betina Kruse Nielsen

Profilbillede Betina Kruse Nielsen

Betine Kruse Nielsen
Odensevej, 5500 Middelfart

Jeg hedder Betina og har været dagplejer side 1/8 2008.
Hos mig vægter jeg tryghed og nærvær meget højt. At jeg er nærværende giver trygge og velfungerende børn, ligeledes er det vigtigt for mig, at der bliver skabt en stille og rolig hverdag omkring børnene, da dette skaber god grobund for læring og udvikling.
I min dagpleje fokuserer vi meget på ude liv, sprog og motorik.
Vi er meget ude, da jeg er grøn spirer, vi bruger naturen meget til det motoriske. Vi tumler i bladene i skovbunden, triller ned af små bakker, samler pinde og ting i naturen. Hvis min børneflok er til det, tager vi 1 gang om måneden på heldagsture med andre grønne spirer.
Det sproglige hos barnet, går jeg også meget op i. Vi synger meget og sætter ord på det vi ser, når vi fx er ude og gå eller cykle. Jeg bruger sprogkufferten, hvor jeg udskifter indholdet efter børnenes interesser.

• Grøn Spirer
Mine fysiske rammer Jeg bor i et lille hus i centrum af Middelfart, med en stor lukket have, der er god plads til børnene både ude og inde. Vi bruger haven meget, da der her er god plads til at tumle og udfolde sig på.

Der bliver tilberedt morgenmad til de tidlige børn, legetøjet bliver fundet frem og der leges indtil formiddagsmaden bliver serveret. Vi synger en sang ved bordet, og går derefter, for det meste ud og for at lege..

Vi spiser sund og varieret frokost, og børnene er medbestemmende i hvad der bliver serveret. Der bliver sunget igen og leget lidt indtil det er tid til en dejlig lur.

Vi spiser eftermiddagsmad og leger, hvad vi nu har lyst til. Meget ofte går vi ud.

Højtider er vigtige for mig. Vi gør meget ud af de forskellige højtider og fødselsdage, dog i det omfang forældrene ønsker det.

Barnevogn Jeg har et baghus hvor barnevognene kan stå tørt og aflåst i hverdagene. Barnevognene skal med hjem i weekenden, så de kan tjekkes og gøres klar til en ny uge.
Dyr Hund