Britt Lykke Mathiasen

Profilbillede Britt Lykke Mathiasen

Britt Lykke Mathiasen
Åvænget, Harndrup

Jeg hedder Britt, født 1970 og har været dagplejer det meste af mit liv.

Jeg vægter højt at have glade, trygge børn der trives. Trygge børn vil lære og det gør vi igennem leg. For mig er det vigtig at være imødekommende og nærværende. Jeg lægger vægt på, at det er på børnenes præmisser at se det enkelte barn og lade være plads til deres forskelligheder. I min dagpleje prioriterer vi meget udelivet, naturen, at gå i skoven, balancere på træstammer, finde insekter, se på dyr og så videre. Det betyder, at børnenes grov- og finmotorik kan stimuleres og styrkes. Vi hopper i vandpytter, leger med bolde og puster sæbebobler. Vi bruger vores sanser hver dag - se, høre, smage, lugte, balancen, føle og  kroppen.

• Kurser: Motorik, Sprog, For tidlig fødte børn, Inklusion, Stor erfaring med tosproget familier
Mine fysiske rammer Jeg bor i et stille og roligt lukket vænge i Harndrup, med god til plads til børnene både ude og inde. I køkkenalrummet er der et stort vinduesparti med dør i, hvor vi kan følge vejrets skift, årstiderne og se fuglene udenfor. Jeg har et legeværelse til børnene hvor der plads til at udfolde sig motorisk. Jeg har et legehus hvor der også er en sandkasse og et par gynger. Vi går på besøg hos kollegaer og leger på tværs, lave motorik bane ude samt inde.

Børnene møder ind, stille og roligt, vi siger godmorgen. Vigtigt at alle er inkluderet så vidt det er muligt. Så spiser vi hjemmebagte boller. Vi synger/læser, vi og laver en aktivitet ud fra de styrkede lærerplaner enten inde eller ude.

Vi spiser sund og varieret kost. Når vi er færdige, gør vi os klar til en dejlig lur.

Vi spiser eftermiddag og leger ude eller inde alt efter vejret eller idéer.

Vi fejrer højtiderne fastelavn, påske, jul og fødselsdage. Fødselsdage skal selvfølgelig fejres, dog i det omfang forældrene ønsker det.

Barnevogn Jeg har et værksted, hvor barnevognene kan stå tørt og låst inde hen over ugen. Jeg vil dog gerne have, at vognene kommer med hjem i weekenden, så de bliver tjekket og gjort klar til en ny uge.