Charlotte Hindsgaul Jørgensen

Charlotte Hindsgaul Jørgensen
Tårupvej, Gelsted

Jeg hedder Charlotte Jørgensen er fra 1976 og har været dagplejer siden 2001

Hos mig lægger jeg stor vægt på, at skabe tryghed, nærvær og omsorg. Så børne trives og udvikler sig.
For mig er forældresamarbejdet en vigtige del af hverdagen, hvor vi har en god dialog omkrig barnets trivsel og udvikling, så begge parter er trykke ved det nye samarbejde.

Jeg er Grøn Spirer = Naturdagplejer og Motorik dagplejer.
Det indebærer, at jeg er udenfor med børnene hver dag hele året rundet, vi tilpasser tøjet her efter. Ude “rummet” er et fantastisk arbejdssted, både for de små og mig. Her er der højt til loftet, og plads til masser af leg og læring.
Jeg arbejder med børnene ud fra den pædagogiske styrkede læreplan. Der kommer vi omkring alle emnerne eks. finmotorik, sansemotorik, kropslige forståelse og kulturelle udtryksform osv.
Jeg lægger stor vægt på at tilbyde børnene  varieret kost, både kolde og varme anretning, madpakker ud af huset, eller noget vi har lavet på vores trangia.
Når vi er på tur ud af huset kan det være på ladcykel, en togtur engang imellem eller gåtur med barnevognen.
Jeg mødes med kollegaer til forskelige aktiviteter og festlige arrangement sammen med børnene.

• Grøn Spirer
  • Motorik dagplejer
Mine fysiske rammer Indenfor bruger vi et legeværelse og et stort køkkenalrum, udenfor er der en dejlig lukket have, der er indrettet som et spændende legemiljø.

Vi starter dagen stille og roligt med godmorgen sang indtil alle er mødt ind og så leger vi.

Jeg tilbyder børnene sund og alsidig kost, med gode råvarer og årstidens grøntsager, med læring i fra jord til bord.
Børne deltager i de daglige gøremål, så som borddækning, eller når der skal bages og laves varm mad. Når vi er færdig, leger vi lidt, inden vi gør os klar til en dejlig lur.

Vi spiser eftermiddagsmad og leger, hvad vi nu har lyst til. Meget ofte går vi i haven.

Flere gange årligt, mødes vi dagplejer og deres dagplejebørn, til fældes arrangementer. Eks. Fastelavn, Juletræ og sommerudflugt osv.

Barnevogn Barnevognene står i et skur, fra mandag til fredag. Barnevognene tages med hjem i weekenden, til eftersyn og rengøring.
Dyr Allergivenlig bomuldshund