Christina Due Hansen

Profilbillede Christina Due Hansen

Christina Due Hansen
Havevænget, 5500 Middelfart

Jeg hedder Christina og jeg har været dagplejer siden oktober 2021. Jeg er uddannet pædagog og jeg valgte at blive dagplejer, fordi der i dette job er mere tid og ro til hvert enkelt barn frem for i en institution.

I min dagpleje vægter jeg at skabe en tryg og omsorgsfuld hverdag for børnene meget højt. Det er vigtigt for mig, at være nærværende og anerkendende i min egen tilgang til børnene, da alle børn har brug for at blive set, bekræftet og mødt hvor de er.
Jeg er optaget af at følge børnenes spor hver dag og jeg er meget nysgerrig på hvad der er på spil for det enkelte barn og børnegruppen.
Jeg prioriterer det gode forældresamarbejde højt, da jeg ser forældrene som en vigtig ressource og det gode samarbejde vil skabe bedre betingelser for barnets udvikling og trivsel her hos mig.

• Uddannet pædagog
Mine fysiske rammerJeg bor i et klassisk parcelhus, hvor jeg har en dejlig have. Her er der plads til lidt af det hele, der kan leges i sandkassen, rutsjes på rutsjebane, køres på scooter …. Mulighederne er mange.
Indenfor har jeg en stor entre, som jeg bruger til børnenes garderobe. Jeg har et legeværelse til børnene, men vi bruger ofte den store entre til at lege i også. Jeg har et stort køkken/alrum, hvor alle dagens måltider bliver spist.
Jeg prioriterer højt, at vi kommer udenfor og får brugt kroppen, dette gør vi enten i min have eller benytter en af Middelfarts legepladser/skovområde der ligger i nærheden.

Det er vigtigt for mig, at dagen starter stille og roligt. Vi starter ved morgenbordet, hvor børnene her bliver tilbudt brød og frugt. Det er også her, hvor vi snakker om hvad dagen skal bringe. Vi spiser gerne formiddagsmad omkring 8.30 og herefter går vi i gang med dagens aktiviteter.

Hos mig bliver børnene tilbudt varierende kost og jeg prioriterer gerne varm mad et par gange om ugen. Det er vigtigt for mig, at børnene har lyst til at smage på forskellige ting og derfor spiser jeg selv med under alle måltider.
Vi spiser gerne frokost mellem 10.45 og 11, men alt efter børnene kan det nogle dage godt være senere, men også tidligere. Under måltidet snakker vi om, hvad vi har lavet i løbet af formiddagen. Efterfølgende hjælper børnene med at rydde op nede på legeværelset og så er det tid til at sove til middag.

Børnene spiser eftermiddagsmad løbende, da børnene typisk ikke står op på samme tid. Efter maden er der gerne fri leg til man bliver hentet. Nogle dage afsluttes udenfor.

HøjtiderHer hos mig fejrer vi alle højtider.
BarnevognJeg har en carport, hvor børnenes barnevogne gerne må stå i hverdagen. Jeg ser gerne, at barnevognen tages med hjem på fridage og i weekenderne. Efter weekenden ser jeg gerne, at barnevognen er rengjort og med nyt sengetøj. Der skal være godkendt sele, regnslag og fluenet med.
DyrKatte