Hanne Als Tangaa

Profilbillede Hanne Tangaa

Hanne Als Tangaa
Nøkkenrosen, Ejby

Jeg hedder Hanne og har været dagplejer siden 2014. I min fritid nyder jeg min have og gå/cykelture i naturen.

I min dagpleje fokuserer vi meget på Krop, sanse og bevægelse & udeliv. Vi forsøger at komme ud dagligt. Vores aktiviteter udenfor er varierende og består ofte af en lang række lege såsom løbe, kravle og rulle på bakker, lege der styrker kropsstammen, musklerne og balancen. Al bevægelse gavner barnets motorik og det går jeg meget op i. Vi synger fagtesange, danser og laver gymnastik til musik. Gennem leg og daglige rutiner, lærer børnene at respektere og drage omsorg for hinanden. Vigtigst af alt er at børnene har en tryg og nærværende hverdag.

• Krible Krable med science begrebet
Mine fysiske rammer Jeg bor i et dejligt hus midt i Ejby. Der er en skøn have med legehus og sandkasse og masser af plads til at udfolde sig motorisk. Vi har en køkkenhave og et drivhus som børnene hjælper med at passe. Vi kan følge med i vejret og fuglene i haven fra spisepladsen i køkkenet, det giver mange god samtaler.

Jeg sørger for en rolig start på dagen og får sagt ordentligt farvel til mor eller far.
Vi spiser formiddagsmad, vi synger fagtesange og laver en aktivitet ud fra læreplanen enten ude eller inde.

Vi spiser en sund og varieret frokost, prøver at smage nye ting og slutter af med en “Tak for mad” sang. Når vi er færdige gør vi os klar til at blive puttet - alle siger Godnat til hinanden.

Vi spiser eftermiddagsmad og leger, hvad vi nu har lyst til. Meget ofte går vi i haven, hvis vejret tillader det.

Højtider er vigtige for mig. Vi gør meget ud af de forskellige højtider med sange og kreative ting. Vi holder fødselsdage, dog i det omfang forældrene ønsker det.

Barnevogn Jeg har en carport, hvor barnevognene kan stå tørt hen over ugen. Alle vognene skal med hjem i weekenden, så de bliver tjekket og gjort klar til en ny uge.