Heidi Budtz Berthelsen

Profilbillede Heidi B Berthelsen

Heidi Budtz Berthelsen
Villavej, Nørre Aaby

Jeg hedder Heidi, og jeg har været ansat som dagplejer siden 2004. Jeg er uddannet tandklinikassistent, har arbejdet i børnehave, SFO og institution for anbragte børn
Jeg er uden tvivl ansat i et af Danmarks fornemmeste jobs, da jeg i samarbejde med jer forældre, skal hjælpe jeres små guldklumper med at tage de første, vigtige skridt ud i verden.

I min dagpleje planlægger jeg dagen ud fra de 6 temaer i ”Den styrkede pædagogiske læreplan”. Jeg går ind for tryghed, nærhed, nærvær, plads til forskellig, samt fællesskaber. For i de omgivelser, er der rum til, at børnene kan udvikle sig, tage imod læring, samt skabe relationer og venskaber, som er afgørende for den gode leg.
Jeg prioriterer forældresamarbejdet meget højt, og det er vigtigt for mig, at vi har en åben og ærlig dialog, da det er med til at fremme jeres børns trivsel.

• Barnets første 1000 dage – læringsforløb for dagplejere
Mine fysiske rammer Jeg bor centralt i Nørre Aaby. Jeg har en separat dagplejeafdeling med egen forældreindgang, toilet m. pusleplads, stort legerum, samt stort gangareal. Derudover er mit hjem ALLERGIVENLIGT! Ude har jeg et stort flise- og græsområde, hvor man har rig mulighed for at boltre sig med plads til motorisk udvikling. Der er sandkasse, legehus, vipper, rutchebaner, køretøjer mm.

Det er vigtigt, at dagen starter stille og roligt. De børn, der møder tidligt, spiser morgenmad, og når alle børn er mødt ind, starter vi med morgensang, og derefter er der mulighed for leg. Vi spiser formiddagsmad klokken 08:30, hvor vi også synger. Derefter laver aktiviteter uden eller inde.
Aktiviteterne er passet ind efter børnegruppen, samt selvfølgelig også efter ”Den styrkede pædagogiske læreplan”.

Vi spiser frokost omkring klokken 11:00, derefter leger vi, samt hører musik, imens vi gør klar til en velfortjent middagslur.

Vi spiser eftermiddagsmad og leger, hvad vi nu har lyst til. Meget ofte går vi i haven.

Vi fejrer højtiderne, hvor vi snakker om, synger og er kreative på et børneniveau tilpasset gruppen. Fødselsdage fejrer vi i samråd med jer forældre.

Barnevogn Jeg har et skur, hvor barnevognene kan stå tørt hel ugen. Det er op til jer forældre, om i tager barnevognene med hjem i weekenden, dog er det jeres ansvar at tjekke op på barnevognens sikkerhed, samt om sengetøjet er rent.