Heidi Fich Christophersen

Profilbillede Heidi Fich Christophersen

Heidi Fich Christophersen
Fruerhøjvej, Brenderup

Jeg er en positiv og udadvendt person og jeg har været dagplejer siden 1995. For mig er det vigtigt, at børnene får en rolig og struktureret hverdag, med plads til forandring og sjove input.

Hos mig lægger jeg vægt på at børnene føler tryghed, nærvær og anerkendelse og får en god dag, samt at vi får et godt forældresamarbejde.
Jeg fokuserer meget på natur/udelivet samt motorik, derfor bruger vi meget skoven og haven i al slags vejr. Her får børnene mulighed for at bruge deres sanser, krop og sprog, som derved kan stimuleres og styrkes. Vi går på træstammer, triller på skrænter, finder kryb, snakker om hvad vi ser, hopper i vandpytter osv.

• Forældresamarbejde
  • Børns leg og bevægelse/motorik
  • Grønne Spirer
Mine fysiske rammer Jeg bor i et stort hus, hvor jeg har indrettet et legeværelse. Ude har jeg en god lukket have med legeplads/legehus, og en køkkenhave/drivhus, hvor børnene er med til at så/plante og høste grøntsager. Jeg er grønne spirer, og jeg bor tæt på skov/strand og bondegård.

Kommer man tidligt er der mulighed for morgenmad, ellers spiser vi formiddagsmad lidt senere, som kan bestå af brød, frugt, og grød.

Til middagsmad vil det ofte være rugbrød med grønt eller lidt varmt mad. Herefter synger vi et par sange, leger lidt, inden det er tid til at sove til middag.

Eftermiddagsmad vil gerne bestå af brød og frugt. Herefter leger vi. Meget ofte går vi i haven.

Ved højtider laver vi forskellige aktiviteter og kreative ting, og ift barnets fødselsdag  snakker vi om hvordan den skal fejres.

Barnevogn Jeg har er skur, hvor vognene kan stå hele ugen, dog vil jeg gerne have, at man tager den med hjem én gang imellem for at blive tjekket.