Karen Højbjerg

Profilbillede Karen Højbjerg

Karen Højberg
Pærergrenen, 5500 Middelfart

Jeg hedder Karen og har været dagplejer i mange år. Min fritid bruges bl.a. på familien og venner, spinning, gåture og læse bøger.

For mig er det vigtigt, at give børnene en god start i livet, ved at lære dem at være selvhjulpne og styrke deres motorik, både den fine og den grove. Jeg går også meget op i at få sproget i gang med sang, rim & remser, dialogisk læsning og en masse snak. Jeg synes det er vigtigt, at være nærværende og imødekommende..

Mine fysiske rammer Jeg bor i Skrillinge i et roligt kvarter i en stue lejlighed med en lukket have. Lige i nærheden er der flere legepladser og skov som vi kan bruge. Jeg har et dejligt legeværelse, hvor vi kan lege, synge , fortælle historier mm. Værelset har et vindue ud mod vejen og der kan vi følge med i hvad der sker udenfor bl.a. vejrets skifte, trafikken og her kan vi også vinke til mor & far. I haven er der en sandkasse, rutsjebane, vippe og en del udendørslegetøj.

Vi starter med en rolig morgen hvor vi læser, synger eller laver andre rolige aktiviteter. Når alle er mødt, får vi hjemmebagte boller og lidt frugt ca. kl 8.45.
Derefter leger vi for det meste udenfor.

Vi spiser en sund og varieret frokost ca. kl 11.00, inden det er tid til en middagslur.

Når alle er stået op fra middagslur spiser vi eftermiddagsmad og så er der fri leg til børnene bliver hentet.

Det er vigtigt at vi markerer vores højtider som julen, påsken, fastelavn og fødselsdage, i det omfang forældrene ønsker det.

Barnevogn Barnevognen kan blive stående hos mig under halvtag hele ugen. Jeg vil gerne have at barnevognen kommer med hjem i weekenden, så den bliver tjekket og gjort klar til en ny uge.