Kis Hansen

Profilbillede Kis Hansen

Kis Hansen
Bogensevej, Kustrup, 5500 Middelfart

Jeg hedder Kis og har været ansat som dagplejer to gange.
Første gang fra 1997 til 2013 og igen fra 2018.
Jeg er glad og imødekommende. Jeg elsker at cykle og gå lange ture sammen med mine veninder. Jeg bruger også meget tid på at bage en god bolle og læse krimier.

I min dagpleje er vi meget ude i min store have, hvor der er plads til at vi kan lege og træne motorik. Vi ser til hønsene hver dag, og ser og snakker om hvordan årstiderne skifter. Vi synger meget, for på den måde at få gang i en masse sprog. Når vi ikke er ude i haven, leger vi i legeværelset og i en store gang. Jeg vil gerne gøre børnene så selvhjulpen, at de kan klare de fleste ting selv, når de skal i børnehave. Vi cykler gerne en tur ned til stranden og op til en kollega i Røjle.

Mine fysiske rammer Jeg bor på et nedlagt husmandssted i Kustrup. Jeg har et stort værelse og en stor gang hvor vi leger og spiser. Udenfor har jeg en stor have, hvor der er masser af plads til, at vi kan lege og træne motorik. Jeg har en stor sandkasse og et gyngestativ med to alm. gynger og en sansegynge. Derudover har jeg en rutsjebane en vippe og en lille trampolin. Terrassen er overdækket og her sidder vi ofte og spiser, tegner og maler på sten.

Der er morgenmad indtil kl. 7.30, derefter synger vi, leger og læser i bøger. Kl. 9 spiser vi formiddagsmad, det vil typisk være en bolle med ost og noget frugt. Vi laver motorik eller andet fra vores læreplanstemaer enten i haven eller indenfor.

Ca. Kl. 11 rydder vi op og får vasket finger og så sætter vi os til bords.
Vi spiser rugbrød med forskelligt pålæg, vi får grøntsager (agurk tomat, peberfrugt og måske nogle kogte gulerødder). Efter vi har spist er der fri leg indtil vi snupper en middagssøvn fra kl. ca. 12.

Der bliver serveret brød og frugt efterhånden som børnene står op. Derefter er der fri leg og hygge indtil det er tiden til at gå hjem.

For mig betyder højtider meget. Vi laver aktiviteter der passer til den enkelte højtid.

Barnevogn

Det er muligt at lade barnevognen stå hele ugen. Jeg har et stort rum i laden hvor den kan stå tørt og godt. Jeg vil dog gerne at I tager den med hjem om fredagen så den kan blive tjekket og er klar til en ny uge.

Dyr Kat og høns