Laila Irene Buch Kring Jensen

Profilbillede Laila Jensen

Laila Irene Buch Kring Jensen
Kirkevej, Nørre Aaby

Jeg hedder Laila og har været dagplejer siden 1999. Jeg er imødekommende og nærværende og det betyder meget for mig at børnene er i centrum og har en aktiv og kreativ hverdag hvor de kan føle sig trygge.
I min dagpleje fokuserer vi på: motorik og sanser. Det betyder at vi både ude og inde kravler op og ned for at styrke motorikken, triller rundt og går med bare tæer for at mærke det forskellige vi træder på. Vi går ture hvor vi udfordrer motorikken og snakker om det vi møder på vores vej, (motion gennem god leg) Udendørsaktiviteter kan være lege i sandkassen, lege med vand, motorikbane, spille bold og meget andet. Det betyder meget for mig at lære børnene at lege godt sammen og være gode ved hinanden.

Mine fysiske rammer Jeg bor centralt i Nr. Aaby, med god plads både ude og inde til børnene. På legeværelset har jeg et vindue vi kan sidde/stå i og vinke til mor og far når de går, og vi kigger på fugle og snakker om vejret.

Dagen starter stille og roligt hvor vi hygger, læser bøger og leger og mellem 8.30 og 9 spiser vi formiddagsmad, derefter synger vi og laver forskellige aktiviteter i forhold til læreplanerne.

Vi spiser sund og varieret frokost som børnene i muligt omfang hjælper til med at forberede.  Det kan være alt fra at skylle kartofler eller putte fyld på egen pizza. Jeg fokuserer mig herudover også på, at kombinere grøntsager på en måde så det bliver præsentabelt og indbydende for små børn at spise. Efter middagen er der lur.

Vi spiser eftermiddagsmad og leger. Eftermiddagsmaden kan variere fra frugt og grønt til brød.

Fødselsdag bliver fejret i samråd med jer forældre.
Ved andre forskellige højtider snakker jeg med børnene om de interessante og relevante ting i det omfang børnene kan og vil.  Derudover laver vi en masse kreative ting der tilpasser højtiden samt børnenes niveau – det kan være alt fra fingermaling til klippe/klistre.

Barnevogn Jeg har en carport, hvor barnevognene kan stå i løbet af ugen. Jeg vil dog gerne have, at barnevognene kommer hjem i weekenden, så de bliver gjort klar til en ny uge.
Dyr Ingen