Lena Otzen

Profilbillede Lena Otzen

Lene Otzen
Solvænget, Nørre Aaby

I min hverdag vægter jeg det enkel barns behov højt. Ro, nærvær og tryghed er nøgleordene for mig. Læring gennem leg, er mit mål med børnenes udvikling!! Vi synger næsten hver dag, sange med fagter og bevægelse, så læring af sprog bliver sjovt og genkendeligt.
Når vejret er til det, er vi ude og lege. Vi ruller, kravler og slår kolbøtter. Finder snegle og andre smådyr vi kan studere og snakke om.
Vi går ture i naturen, hvor vi oplever vejr, vind og årstiden der skifter – samt finder ting vi kan bruge kreativt herhjemme.
Jeg kan godt lide at være kreativ med børnene, inden for de rammer de nu kan :-)
Et af mine store fokus områder, er selvhjulpenhed, at hjælpe børnene på vej til at kunne selv, og se begejstringen når det lykkes !!

Mine fysiske rammer Jeg bor i et lille hus, med en tilhørende børnevenlig lukket have. Her kan man boltre sig, og gå på opdagelse efter kryb og kravl.
Inde har vi et værelse hvor vi leger, her er legetøj til enhver alder, plads til at tumle rundt, og til fordybelse.

Vores morgner starter stille ud, der kan være børn der kommer og skal have en morgen lur. Når alle er kommet og oppe, spiser vi formiddagsmad. Derefter sætter vi gang i dagens aktivitet. Der skal måske øves mundmotorik, sprog, måske skal der laves noget kreativt, måske skal vi på tur. Aktiviteten er udtænkt af mig, men kan nogle gange ændre kurs efter børnene.

Når formiddagen går på held, spiser vi frokost, og så er det tid til en tiltrængt lur.

Som børnene står op, er det tid til eftermiddagsmad, som kan variere og resten af eftermiddagen går med børnenes frie fantasileg, til det er tid til at komme hjem.

Jeg elsker højtider og traditioner. Så her fejrer vi selvfølgelig børnenes fødselsdag med sang og højt HURRA !!
Og når de forskellige højtider er på vej – jul, påske og fastelavn, snakker vi om dem, og laver forskellige kreative tiltag, og synger sange der passer til højtiden.

Barnevogn Jeg har en garage der er lukket på 3 sider, der står barnevognene tørt hele ugen. I weekenden og ferier tager man dem med hjem, så de er nyvasket og friske til en ny uge.
Dyr Allergivenlig hund