Linda Johansen

Profilbillede Linda Johansen

Linda Johansen
Odensevej, 5500 Middelfart

Jeg hedder Linda og har været dagplejer siden 2008.

For mig er det vigtigt at få en god tilknytning til hver enkelt barn, så de bliver trygge ved mig og mit hjem. Jeg ligger stor vægt på at møde barnet hvor det er og det betyder alle børn er forskellige og nogle bruger længere tid på at falde til i dagplejen end andre. for mig er det også vigtigt med godt forældresamarbejde, at have en god dialog i hverdagen så børnene kan få den bedste start i dagplejen.
I min dagpleje fokuserer jeg meget på ”Krop og bevægelse”

Jeg ligger stor vægt på at børnene selv er aktive og deltagende når de skal op i barnevognen, op på trip-trap stolen, puslebordet, have tøj af og på, vaske hænder osv.  Så børnene bliver selvhjulpen og oplever glæde ved selv at kunne.

Jeg kan godt lidt at skabe bevægelseudfordringer for børnene med f.eks. store bolde, sansegynge, balancebræt, tumblemadras, forskellige boldspil. På denne måde oplever børnene glæde ved egen krop og jeg hjælper børnene med at sætte ord på, hvad der er rart, og ikke rart, så de lærer at sætte personlige grænser.

Mine fysiske rammer Jeg bor på nuværende tidspunkt i en midlertidig bolig.
Vi er ude hver dag enten i haven, gåture, cykelture eller besøg hos kollegaer.

Børnene kommer senest kl. 9, derefter spises formiddagsmad, som består af frugt/grønt, grovbrød og der serveres mælk/vand til. Børnene hjælper med borddækning.
Derefter laves der aktiviteter enten efter læreplans tema eller vi går eller cykler på ture eller mødes med kollegaer og deres børn.

Ca. kl. 11 serveres der frokost som består af rugbrød, grønt & lune retter.
Børnene hjælper med borddækning og tage af bordet.
Derefter leges der lidt inden vi gør klar til middagslur.

Børnene vågner og får serveret eftermiddagsmad som består af frugt/grønt og grovbrød.
Derefter er der leg i haven.

Højtiderne er vigtige for mig. Jeg kan godt lide at præsentere de forskellige højtider for børnene og jeg fejrer børnenes fødselsdage i samråd med forældrene.

Barnevogn Jeg har et halvtag som barnevognen kan stå under i hverdagen. Den skal med hjem i weekenden så den kan blive tjekket og gjort klar til en ny uge.