Lotte Vittrup

Profilbillede Lotte Vittrup

Lotte Vittrup
Kammavej, 5500 Middelfart

Hvem er jeg? Jeg hedder lotte og er en årgang 1971, jeg har været dagplejer af flere omgange i alt ca. 15 år i Båring og nu i Middelfart. Det betyder alt for mig at mine dagplejebørn har det godt hver eneste dag. Jeg bruger mange timer på gulvet så børnene altid ved hvor jeg er. Ud over det elsker jeg at være ude i haven, legepladsen eller skoven som jeg har lige i baghaven, eller en tur i dyreparken. En eller to gange om ugen er jeg sammen med en kollega og hendes børn. Hjemme hos mig bruger vi meget tid på at læse bøger og snakke om hvad der er i bogen, vi synger rigtigt meget og danser. Vi bruger også meget tid på at tegne, både i malebog eller på papir hvor jeg har tegnet et emne vi lige har snakket om, det kan være en bil, edderkopper, ja, alt mellem himmel og jord.

• Mad til små børn
  • Kok
Mine fysiske rammer Jeg har en dejlig stor have hvor der er masser plads til børnene kan lege og hygge, jeg har en sandkasse, masser af køretøjer, cykler/scooter og meget andet, børnene kan både lege på den store græsplæne eller på vores træterrasse. Inden for har jeg et super dejligt værelse med masser legetøj, puslespil, bøger og sang kort, og en kuffert med masser sjove ting for sanserne.

Vi starter altid morgenen stille og roligt, og de børn som kommer tidligt får morgenmad. Omkring kl. 8.30 får alle børn formiddags mad.

Omkring kl. 11 spiser vi middagsmad, hvor vi hygger og snakker om de oplevelser vi har haft i løbet af formiddagen, når alle er færdige synger vi en sang hvor vi har en klud på hovedet ”oppe på mit hoved, oppe på mit hoved sidder der en vaskeklud tag den ned” også lære jeg børnene hvordan man vasker hoved og finger.

Når børnene har sovet til middag får de eftermiddagsmad. Herefter hygger vi os og synger, snakker og danser, og derefter leger børnene igen til de bliver hentet. Hos mig får vi boller, frugt, rugbrød, varmt mad og grød, de får mælk eller vand.

Jeg synes det er meget hyggeligt at lære børn om højtiderne, vi laver en masse til jul, hvor vi går i kirke, og jeg synger jule sange og fortæller jule eventyr. Til påske laver vi påske pynt som børnene får med hjem.  Vi holder fasterlavens fest i legestuen.  Jeg holder forælder kaffe inden vi går på jule- og sommerferie.

Barnevogn I skal selv have jeres barnevogne med og de må stå her fra mandag til fredag.  Fredag skal i tage barnevognen med hjem og gøre den klar til mandag.
Dyr Hund