Louise Møldrup Rasmussen

Profilbillede Louise Møldrup Rasmussen

Louise Møldrup Rasmussen
Odensevej, 5500 Middelfart

I min dagpleje fokuserer vi meget på personlig udvikling, da alle børn ikke er ens, er det vigtigt for mig at have et godt samarbejde med forældre om udvikling og læring af barnet.
Vi øver at sige tak for mad (Klap i hænder) og Mere (Pege i sin hånd), samt at være søde mod hinanden som i ae og give krammer for at sige undskyld, fra først dag man starter.
Da jeg bor ud til Odensevej, som er en ret trafikeret vej, ligger jeg meget vægt på at snakke og se på alle de store lastbiler, politi- og falck biler der kommer forbi. Da det er en del af vores hverdag og man skal lære at de er okay og det gør ikke noget de arbejder.

• Pædagogisk assistent
Mine fysiske rammer Jeg har indgang gennem en låge i haven som kun må benyttes af voksne og  som føre til bryggerset, hvor børnene har hver sin plads til sine ekstra ting. Et dejligt rum hvor vi leger og spiser, som hører til køkkenet der også leges meget i.
Dejlig stor have, med plads til lege og løb, når man kan det. En terrasse med sandkasse og bord til når vi spiser udenfor. Ind til min have er der lukket med en låge, som kun må betjenes af de voksne.

Vi starter dagen stille og roligt ud, hvis vejret er til det er vi ude og lege ellers hygger vi inde. Når kl. bliver omkring 8.00, ligges dem der sover formiddags lur ud og vi andre leger videre. Når alle er oppe igen, omkring kl. 9.00, spiser vi formiddagsmad. Vi er for det meste på tur eller udenfor til middag, hvis vejret er til det. Derfor er varmt tøj og tøj der må blive beskidt et krav ved mig.

Vi spiser sund og varieret kost, som betyder 2 gange om ugen for vi anderledes mad, det kan f.eks. en varm ret eller kold ret. Altså andet end rugbrød. Vi spiser omkring kl. 11.00.

Vi sover til vi vågner og for eftermiddags mad inden vi tager hjem. Det kan derfor betyde, at når jeg har små kan vi spise på forskellige tidspunkter. Hvis behovet er for en eftermiddags lur, hvis man f.eks. bliver hentet sent eller ikke sover så længe, kan man altid få det.

Vi bruger tid på højtider og årstider, snakker om dem, pynter på efter dem og for mad som passer ind i den bestemte høj-/årstid.

Barnevogn Ved mig er der et barnevognsskur med kodelås, koden får man når man starter. Så man selv kan hente og aflevere ting uden behovet er for jeg skal være der. Hvis man har behov for at barnevognen skal blive, kan man efter aftale lade barnevognen stå over weekenden.
Dyr Hund