Margrit Gunnarstein

Profilbillede Margrit Gunnarstein

Margrit Gunnarstein
Fennikelvej, 5500 Middelfart

Jeg har været dagplejer siden 1998, men har haft en pause fra dagplejen på 2 år omkring 2006.
Det er vigtigt at børnene er trygge hos mig – tryghed, nærhed og en rolig hverdag er grobund for læring og udvikling. Det er derfor også vigtigt for mig med et gensidigt tillidsforhold og et godt samarbejde med jer forældre.
Jeg lægger vægt på motorik i min dagpleje. Vi er så meget ude som muligt, og min have er indrettet til at udfordre motorikken. Min ladcykel giver os mulighed for at komme til f.eks. strand eller skov hvor børnene kan få nogle andre motoriske færdigheder og oplevelser end i min have.

Mine fysiske rammer Jeg bor i et parcelhus med en have som er indrettet til dagplejebørnene. Haven indeholder bl.a. stor sandkasse, legehus, pileflethytte, stor bakke med et hul igennem der giver mulighed for at kravle i, og ellers plads til at røre sig i.
Indendørs er der et legeværelse. En stor gang som også er god at lege og bevæge sig i. Et bryggers indrettet til dagplejen og vi spiser i stuen.

Om morgenen starter vi stille op. Børnene modtages efterhånden som de kommer. Nogen børn skal måske have en morgenlur. Vi laver formiddagsmad. Måske synger vi eller læser en bog e.l

Om formiddagen arbejder vi med vores læreplanstema.
Til frokost får vi varieret mad. Det kan være både rugbrødsmad, varme retter, supper/grød e.l.

Efterhånden som børnene vågner får de eftermiddagsmad. Derefter leger vi.

Vi laver gerne aktiviteter efter højtiderne, både til fastelavn, påske, og jul. Vi fejrer også gerne barnets fødselsdag i dagplejen.

Barnevogn I hverdagen må barnevognen gerne stå i min garage, men i weekenden/ferier skal man tage den med hjem.
Dyr Ingen