Marina Hernes

Profilbillede Marina Hernes

Marina Hernes
Færøvej, 5500 Middelfart

Jeg startede som dagplejer i 1993, men har i en periode på 8 år arbejdet på et opholdssted. For mig er det vigtigt at børnene føler sig trygge og trives i deres hverdag her hos mig.
Derudover vægter jeg det gode forældresamarbejde højt.
I min dagpleje bruger vi en del tid udenfor. Vi går på mange ture, hvor vi snakker om hvad vi ser og hvad vi oplever. Jeg synes, at det er vigtigt at børn får kendskab til de forskellige årstider, det skiftende vejr og påklædningen dertil.

Mine fysiske rammer Jeg bor i et roligt villakvarter i Middelfart, som er tæt på både skov og strand, som vi bruger meget. På vores legeværelse er der plads til både fordybelse og lege hvor vi kan udfordre motorikken. De fleste måltider spiser vi inde i vores åbne køkken, men vi kan dog også finde på at spise udenfor eller tage en madpakke med på tur.
I min have har jeg plads til at cykle, lege i sandkassen og udforske naturen.

Det er vigtigt for mig at skabe en rolig og tryg start på dagen. Dette gør jeg ved at vi samles ved morgenbordet med brød og frugt. Her snakker vi om hvad dagen skal bringe. Derefter laver vi en aktivitet, som kunne være sang, dans, morgengymnastik og andet.

Hos mig får børnene en sund og varieret frokost, det kan f.eks. være varm mad som frikadeller, lasagne, fisk osv. Jeg synes at det er vigtigt at smage på forskellige konsistenser, derfor spiser jeg selv med og viser vejen.
Efter frokost sætter jeg beroligende musik på, hvor vi her slapper af og gør klar til en dejlig middagslur.

Efter luren spiser vi eftermiddagsmad, derefter rydder vi op og gør klar til en ny dag. Vi slutter oftest dagen af udenfor.

Hos mig fejrer vi alle højtider på året. Til fødselsdag hygger vi gerne, men vi tager også gerne på besøg hos fødselsdagsbarnet.

Barnevogn Jeg har en garage og et halvtag, hvor børnenes barnevogn gerne må stå i hverdagen. Dog vil jeg gerne have at barnevognen bliver taget med hjem i weekenden, så den kan gøres klar til en ny uge
Dyr Katte