Pia Charlotte Gregersen

Profilbillede Pia Charlotte Gregersen

Pia Charlotte Gregersen
Nøkkerosen. Ejby

Hej jeg hedder Pia. Jeg har været dagplejer siden 2009.

I min hverdag lægger jeg vægt på at skabe tryghed og nærhed, for at skabe de optimale rammer og udvikle børnene. Jeg mener, at trygge børn trives og udvikles bedst.

Vi holder meget af sprog, motorik og udeliv, vi er rigtig meget udenfor, hvor vi kan bruge vores krop, og har forskellige aktiviteter, og vi læser og synger rigtig meget. Vi går også tit på tur i skoven, på legepladsen, på biblioteket, eller besøger børnehaven. Derudover, besøger vi en kollega, det skaber også tryghed hvis vi skal bruge gæsteplejen.

Mine fysiske rammer Jeg bor i Nøkkerosen i Ejby, hvor jeg har god plads både inde og ude. Vi er ofte ude i haven, hvor der er gynge legehus og sandkasse, og god plads til at køre på vores køretøjer og lege med andet legetøj.

Hos mig starter dagen stille og roligt, med leg og hygge, indtil vi finder formiddagsmaden frem ved 8.30 tiden, hvor vi får brød og frugt og vi slutter måltidet af, med at synge og rime/remse. Så går vi enten ud eller leger inde med baggrund i læreplanstemaerne  

Vi får sund varieret frokost, børnene hjælper med at dække bord, nogen gange er maden smurt, og andre gange smører vi sammen, men det kommer lidt an på dagens aktivitet, og alderen på børnene.
Så synger vi lidt igen, inden det er skifte- og sovetid.

Børnene vågner forskelligt, og vi spiser eftermiddagsmad, og leger/læser.

Vi fejre højtiderne - og er lidt kreative, det er selvfølgelig aldersbetinget hvor meget man kan. Vi fejrer også fødselsdage, nogle gange her og nogle gange bliver vi inviteret hjem

Barnevogn Jeg har et skur til barnevognene, hvor de må stå i løbet af ugen, dog skal de med hjem i weekenden, så kan de blive tjekket og gjort klar til en ny uge.
Dyr Katte