Rikke Bay Mikkelsen

Profilbillede Rikke Bay Mikkelsen

Rikke Bay Mikkelsen
Morbærkvisten, 5500 Middelfart

Jeg hedder Rikke og er så privilegeret at have været dagplejer siden 2005. I min fritid elsker jeg at løbe og kører spinning i mit virke som instruktør.
At være dagplejer er for mig et meget givende arbejde, bl.a. i gennem de nære tilknytninger jeg får til hvert barn.
Her i min dagpleje kan jeres barn vokse i trygge rammer- rolig og kærlig pasning uden stress og jag.
For at børnene kan føle sig trygge, er vores dag bygget op omkring genkendelighed med faste rutiner og udfordringer som udvikler og stimulere barnet på deres niveau.
Jeg tager udgangspunkt i børnenes behov og arbejde altid på et godt børnefællesskab og et godt samarbejde med jer forældre.
Hos mig er vi ude så meget som muligt. Her ligger jeg vægt på fysisk aktivitet og motorik. Vi besøger ofte legepladserne og skoven som ligger i kort gå afstand. I skal forvente at vi i sommerhalvåret (maj-august) oftest er ude hele dagen. Når vi er indenfor synger og læser vi meget og træner selvhjulpenhed.
Der er selvfølgelig også god tid til børnenes vigtigste opgave - nemlig at lege.

Mine fysiske rammer Jeg bor i hus i et roligt kvarter i Skrillinge. Her har vi nem adgang til gode naturoplevelser og legepladser.
I vores have er der gode muligheder for leg og bevægelse. I haven er der et større "legehus" som vi dagligt bruger til leg, men også hvis vi skal læse el. synge.

Vi starter stille og roligt ud og når alle børn er kommet spiser vi formiddagsmad omkring kl 8.30-9.
Herefter er det tid til en aktivitet enten ude el. inde.

Omkring kl 11 spiser vi frokost - oftest rugbrød med sundt og varieret pålæg og grønt til.
Efter frokost er det tid til at gøre klar til en god og dejlig middagslur.

Når alle børn er vågnet fra deres middagslur spiser vi eftermiddagsmad. Herefter begynder vi så småt at hjælpe hinanden med at rydde op alt imens børnene så småt begynder at bliver afhentet.

Vi fejrer højtiderne og jeg samarbejder gerne med jer forældre om at fejre barnets fødselsdag enten her eller hjemme hos jer selv. Vi elsker at komme på besøg til fødselsdag.

Barnevogn Jeres barnevogn må meget gerne stå i mit skur i løbet af ugen, men jeg ser gerne at den kommer med hjem i weekenden, så der kan blive skiftet sengetøj osv.
Dyr Hund