Sara Marie Hansen

Mangler profilbillede

Sara Marie Hansen
Aabylundvænget, Nørre Aaby

Personlig profilJeg bor i et hyggeligt lille hus med mine to piger. Jeg har været dagplejer siden 2021.
I min dagpleje fokuserer jeg meget på børnenes trivsel og på en tryg tilknytning. Jeg finder det vigtigt, at børnegruppen har det godt sammen, vi hjælper hinanden og venter på tur.
Vi kommer omkring alle 6 pædagogiske læreplanstemaer og aktiviteter tilpasses til børnegruppen.
I det daglige arbejder jeg meget med sprog, at hjælpe børnene med at sætte ord på følelser og det vi laver og at børnene bliver selvhjulpne.
  • Pædagog
Mine fysiske rammerIndenfor har jeg indrettet et legerum midt i huset, her er masser af plads til leg. Jeg har legetøj som udfordrer fysikken og legetøj som indbyder til fordybelse og kreativitet.
Udenfor har vi et skønt område, både med græs og fliser. Der er plads til at cykle, lege i sandkassen, til at rutche og gynge i sansegyngen som hænger i mit æbletræ.
En typisk dag i min dagplejeMorgen
Vi leger og læser bøger, indtil vi spiser formiddagsmad ca 8.30. For det meste er vi ude at lege om formiddagen, vi kan vælge at blive inde, hvis vejret er for vådt eller koldt.
Frokost
Vi spiser frokost mellem 10.30 og 11, herefter bliver børnene puttet.
Når børnene står op, spiser vi eftermiddagsmad og leger, indtil børnene bliver hentet.
HøjtiderVi fejrer børnenes fødselsdage og kan fejre højtider som eksempelvis jul og fastelavn.
BarnevognJeg har barnevogne fri for fugt med dyne, sele, fluenet og regnslag hvis man ønsker at låne, her står jeg for vedligeholdelse.
Tager i selv barnevogn med, kan den stå i mit aflåste skur om natten, men i weekender og ferier, skal den med hjem. Her står I selv for vedligeholdelse og rent sengetøj.
DyrMarsvin og kaniner