Solvej Juel Nørgaard

Profilbillede Solvej Juel Nørgaard

Solvej Juel Nørgaard
Hollændervej, 5500 Middelfart

Jeg hedder Solvej og bor i Middelfart. Jeg har været ansat siden 2001 som dagplejer i Middelfart kommune. Jeg har en hund der hedder Rico, men han er ikke sammen med børnene i hverdagen og så har jeg en nymfeparakit der hedder Poppe.
I min dagpleje lægger jeg stor vægt på at alle børn trives og har det godt. Det er derfor vigtigt at jeg sammen med jer forældre får skabt en god og tryg hverdag for jeres barn, hvor åbenhed og dialog er vigtige værdier i samarbejdet. Det er vigtigt for mig at give hver enkelt barn nærvær, omsorg og tryghed, så de trives og udvikler sig.
Hos mig skal vi ud og have oplevelser i naturen, derfor er vi ude i stort set alt slags vejr. Så vi kan hoppe i vandpytter i regnvejret, lege i sandkassen, samle blade, og gå med bare fødder i græsset, mærke naturen så vi får stimuleret alle sanser. Indenfor skal vi lege, læse, synge være kreative og udfolde os motorisk. Derudover, lægger jeg også stor vægt på at stimulere børnenes sproglige -, motoriske - og sociale kompetencer i løbet af dagen og tiden i dagplejen.

Mine fysiske rammer Jeg bor i et hus med store vinduer, så vi kan følge med i vejrets skift og se fuglene udenfor. Jeg har et legeværelse med god plads og et stort køkken alrum hvor vi kan lege. Jeg har også en stor have hvor der er masser plads til, at vi kan udfolde os.

Vores dag starter stille og rolig, hvor der tilbydes morgen mad til de børn som ønsker det. Vi går rigtig mange ture i vores nærmiljø bl. a. på futten, op og fodre får, på besøg hos andre dagplejere og på legepladsen, dermed får børnene trænet deres motorik, samværet med andre børn og voksne og kendskab til naturen.

Vi spiser frokost hvor der er sund og varieret kost og børnene hjælper til med at forberede maden, dække bord og sætte i opvaskemaskinen når vi er færdige. Så gør vi os klar til en middagslur.

Efter middagsluren får vi eftermiddagsmad og så er der fri leg.

Jeg lægger stor vægt på at vi fejrer børnenes fødselsdag, dog i det omfang forældrene ønsker det. Vi laver kreative ting i forbindelse med fastelavn, påske og jul og vi laver jule gaver.

Barnevogn Jeg har et halvtag og en pavillon, hvor barnevognen kan stå under så den står tørt i løbet af ugen, men barnevognen skal dog med hjem i weekenden så den kan blive tjekket og der kan skiftes sengetøj, så den er klar til en ny uge.
Dyr Hund og fugl