Solvejg Betina Ranzau Kønig

Profilbillede Solvejg Ranzau Kønig

Solvejg Betina Ranzau Kønig
Vestre Hougvej, 5500 Middelfart

Jeg er født i 1972 og har stordagpleje sammen med min mand Basse som er født i 1959.

I vores dagpleje fokuserer vi meget på motorik og natur. Vi er begge certificeret som naturdagplejere og ”Spring ud i naturen” dagplejere. Vi arbejder med udelivet som vores hovedområde og inddrager motorik i dagligdagen. Derudover fylder sang og musik meget i vores dagpleje. Vi ønsker at styrke børnenes selvværd ved at inddrage dem i daglige gøremål og hjælpe dem til selv at kunne klare tingene. Vi arbejder anerkendende med børnene.
Vi samarbejder med ældrecentret Fænøsund. Vi aflægger besøg en gang om måneden, hvor vi leger med bolde og synger og danser.

• Kursus i sansemotorik og natur v. Grønne Spirer
  • Social og sundhedsassistent
Mine fysiske rammerBørnene færdes i det meste af vores stueetage og den ene stue er indrettet som legeværelse.
Vi har en dejlig indhegnet have med mange små legeoaser, skygge og læ. Vores terrasse som er delvis overdækket, har vi

Fra tidligt forår til sent efterår er vi ude med børnene. Vi starter ofte morgenen under halvtaget, med morgenmad til de børn der kommer tidligt.  Vi synger og spiller musik samt leger i haven. Børnene får formiddagsmad kl. 9.00. Det er ofte hjemmebagte boller og årstidens frugt/grønt.

Vi spiser frokost kl. 11.15. Vi varierer kosten og serverer også varm mad en gang i mellem. Efter frokosten bliver børnene puttet i deres barnevogn og sover til middag indtil de selv vågner. Vi vækker ikke børnene.

Når de står op fra deres lur serveres der eftermiddagsmad, som ofte er boller og frugt/grønt

HøjtiderVi følger årets gang og markerer de højtider der er. F.eks. fastelavn, Sankt Hans og jul.
BarnevognBarnevognen må stå her fra mandag til fredag. Der skal være godkendt sele, regnslag og fluenet. Barnevognen skal hver mandag være rengjort med rent sengetøj.
DyrHund