Tina Niemann Hansen

Profilbillede Tina Niemann Hansen

Tina Niemann Hansen
Bjørnøvænget, 5500 Middelfart

Jeg hedder Tina, er født i 1964. Jeg har været dagplejer siden 1999. Jeg er en positiv, omsorgsfuld og udadvendt person, der trives med de udfordringer det til tider kan give at arbejde med børn. Jeg brænder for mit job som dagplejer, det giver mig så mange dejlige timer med børnene.

Jeg fokuserer meget på udelivet og børnenes motoriske udvikling, rulle, kravle, trille, hoppe m.m.. Jeg elsker at komme i naturen med mine dagplejebørn, hvilket der er rig mulighed for i det område jeg bor i, tæt på legeplads, Marina, skov og boldbane. Vi elsker at have madpakke med på tur om sommeren.
Mit mål i dagplejen er at skabe et positivt og trygt miljø for børnene, et sted de kan udvikle sig med alderen, føle sig velkommen og få nye venner.

Mine fysiske rammer Jeg bor i et roligt villakvarter med sti system. Tæt på skov, strand og boldbane.
Mit hus er etplanshus, jeg har et legeværelse. Vi er meget ude. Jeg har en dejlig have der er indrettet til dagplejebørnene, med højbede, legehus, sandkasse og en “bakke” vi kan tumle på. Haven er indhegnet.

Børnene møder ind på forskellige tidspunkter så vi starter stille op. Når alle er mødt ind,  ca 8.15-8.30, får vi vores første måltid, som består af brød, mælk og frugt. Vi hygger og småsnakker om hvad vi skal lave den dag og så slutter vi af med at synge nogle sange.

Frokost som består af varieret og sundt mad, det kan godt være et varmt måltid. Det spiser vi ca. kl. 11.00

Når børnene er stået op efter middagslur, får de deres sidste måltid hos mig. Det kan være meget forskelligt, varieret og sundt. Indtil børnene bliver hentet, leger vi, kigger bøger, eller hvad vi har lyst til.

Højtider er vigtige for mig. Vi gør meget ud af de forskellige højtider og fødselsdage, dog i det omfang forældrene ønsker det

Barnevogn Jeg har en overdækning, hvor barnevognene kan stå tørt hen over ugen. Jeg vil dog gerne have at vognene kommer med hjem i weekenden, så de bliver tjekket og gjort klar til en ny uge.