Tina Rasmussen

Profilbillede Tina Rasmussen

Tina Rasmussen
Poppelvænget, 5500 Middelfart

Jeg hedder Tina. Jeg bor i en villa i Skrillinge, hvor der, både inde og ude, er masser af plads

I min dagpleje fokuserer jeg meget på udeliv og motorik.  Børn har brug for at udvikle de motoriske færdigheder, det skaber trivsel hos dem i form af fysisk, psykisk og social indlæringsparathed. Vi er meget aktive. Børnene øver og mestrer, og vi har det sjovt.

I 2013 blev jeg natur dagplejer. Her oplever vi naturens gang året rundt. Vi er en gruppe grønne spirer på ca. 10 dagplejere. Vi mødes ca. 1 gang om måneden, hvor vi udforsker naturen. Det kan være i Grimmermosehuset eller Søbadet.

• Grønne Spirer
Mine fysiske rammer Jeg har et stort køkken alrum, hvor vi leger/ spiser. Jeg har et motorikrum, hvor vi leger vildt, tumler, hopper, kravler op i ribben, så vi får brugt kroppen. Rummet bruger vi også til at slappe af med mindfulness og massage. Sidst har jeg et legerum, hvor vi laver rollelege, synger, læser bøger, leger med dukker og biler.

Når alle børn er mødt ind, spiser vi formiddagsmad. Derefter er vi inde eller ude, hvor vi laver aktiviteter, som har fokus på læreplanerne. Vi går i skoven, på legepladsen, hopper i vandpytter, leger i haven mm.

Vi spiser frokost ude/inde. Sund og varieret kost. Børnene hjælper med borddækning, rydder af og hjælper med at putte i opvaskemaskine. Vi leger/ synger inden de skal ud og sove i deres barnevogne.

Spiser eftermiddagsmad samt leger ude eller inde.

Vi fejrer forskellige højtider. Fx hygger vi til jul, hvor vi laver julegaver og bager småkager. Til påsken laver vi påskeæg og andre kreative ting.

Barnevogn Jeg har plads til at barnevognen kan blive stående i ugens løb.  Forældrene skal tage den med hjem i weekenden, så de kan få rent sengetøj på og blive gjort klar til en ny uge.